News Universal News/Blog/News module

Αγγέλα Τσολάκη: Το κλειδί για ένα επιτυχημένο έργο είναι η επικοινωνία

Οι δημιουργικές βιομηχανίες έχουν μεγαλύτερη ποικιλομορφία και αποδοχή σε σύγκριση με τις πιο παραδοσιακές βιομηχανίες αν και για πολλά χρόνια κυριαρχούσαν ο άντρας στον χώρο, μας εξηγεί η Αγγέλα Τσολάκη μία σπουδαία προσωπικότητα του κλάδου με πλούσιο βιογραφικό. Εξάλλου, ο συνδυασμός αρχιτεκτονικής και δημόσιων σχέσεων κάνει ακόμη πιο συναρπαστική μια καριέρα που όπως η ίδια λέει έχει τις προκλήσεις της. «Τα έργα είναι δύσκολα για όλους - και η αρχιτεκτονική και η κατασκευή είναι πολύπλοκα.. Πρέπει να εργάζεσαι σε αρμονία με τον πελάτη για να επιτύχεις το καλύτερο αποτέλεσμα εντός του προϋπολογισμού του πελάτη και να παραδοθεί το έργο στην ώρα του». Ποιο είναι το κλειδί για ένα επιτυχημένο έργο; Μα φυσικά η επικοινωνία.

Έχετε την τύχη να συνδυάζετε δύο άκρως ενδιαφέροντες τομείς εργασίας: Την αρχιτεκτονική και τις δημόσιες σχέσεις.

Στη δουλειά μου είμαι η πρώτη επαφή συνήθως μεταξύ πελατών και της εταιρίας μας η οποία προσφέρει ολοκληρωμένες υπηρεσίες σχεδιασμού και κατασκευής. Κατά την περίοδο κατασκευής μεσολαβώ και σε πολλά από τα καθημερινά αιτήματα των πελατών μας.

Οι δημόσιες σχέσεις και η ικανότητα κατανόησης των αναγκών και των επιθυμιών του πελάτη είναι επιτακτική ανάγκη για ένα ομαλό αρχιτεκτονικό/κατασκευαστικό έργο. Για πολλούς, τα έργα τους είναι η μεγαλύτερη οικονομική επένδυση που θα κάνουν ποτέ. Εάν ο πελάτης είναι ένας οργανισμός, υπάρχει μεγάλο βάρος ευθύνης στους ώμους του για την παράδοση ενός έργου.

Τα έργα είναι δύσκολα για όλους - και η αρχιτεκτονική και η κατασκευή είναι πολύπλοκα. Γι' αυτό απαιτεί τόσους πολλούς ειδικούς και συνεργάτες. Πιστεύω ακράδαντα ότι πρέπει να εργάζεσαι σε αρμονία με τον πελάτη για να επιτύχεις το καλύτερο αποτέλεσμα εντός του προϋπολογισμού του πελάτη και να παραδοθεί το έργο στην ώρα του. Το κλειδί για ένα επιτυχημένο έργο είναι η επικοινωνία. Πρέπει να είναι μια κατάσταση «win-win» και πιστεύω ότι οι γυναίκες έχουν μια έμφυτη ικανότητα για καλή επικοινωνία.

Εργαστήκατε αρκετά χρόνια στην Αυστραλία και στη συνέχεια ήρθατε στην Κύπρο. Ποιες είναι μερικές ομοιότητες και διαφορές από άποψη εργασιακού κλίματος;

Ήμουν πολύ τυχερή που εργάστηκα για 10 χρόνια στην PWC στην Κύπρο, η οποία είχε υψηλό επίπεδο επαγγελματισμού και υψηλά διεθνή πρότυπα. Ωστόσο, όταν έφτασα για πρώτη φορά στην Κύπρο, η βιομηχανία σχεδιασμού και κατασκευών εδώ κυριαρχούσε κυρίως στους άνδρες. Για πολλά χρόνια ήξερα ότι οι περισσότεροι πελάτες προτιμούσαν να μιλούν σε έναν άνδρα. Θα βρισκόμουν στην αρχική συνάντηση, θα κατέγραφα τα στοιχεία τους και το brief του έργου, αλλά όταν ερχόταν η παρουσίαση, ένας από τους άνδρες του προσωπικού θα αναλάμβανε. Δεν ήταν μόνο ότι ήμουν γυναίκα, αλλά η εταιρεία μας ήταν η πρώτη που έφερε κατασκευαστικές λύσεις Steel Frame & Timber Frame στην Κύπρο, οι οποίες ήταν κοινές στην Αυστραλία αλλά σχεδόν ανήκουστες τότε στην Κύπρο. Αυτό το έκανε ακόμη πιο μεγάλη πρόκληση σε μια ήδη ανδροκρατούμενη βιομηχανία.

Αισθάνεστε ότι οι γυναίκες επιχειρηματίες έχουν ίσες ευκαιρίες με τους άντρες στον κλάδο σας, στην Κύπρο;

Υπήρξε μια τεράστια βελτίωση τα τελευταία χρόνια λόγω της νέας γενιάς γυναικών με υψηλή μόρφωση που είναι αδερφές, κόρες, μητέρες και επομένως οι άντρες που τις περιβάλλουν σέβονται και γνωρίζουν τις δυνατότητές τους. Οι δύο κόρες μου, που είναι και οι δύο αρχιτέκτονες, έχουν ξεπεράσει πολλά όρια σχεδιασμού στον κλάδο τους. Ίσως οι δημιουργικές βιομηχανίες να έχουν μεγαλύτερη ποικιλομορφία και αποδοχή σε σύγκριση με τις πιο παραδοσιακές βιομηχανίες.

Ωστόσο, θα έλεγα ότι υπάρχει περιθώριο βελτίωσης, ιδιαίτερα όσον αφορά την ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής, σε έναν κλάδο διεθνώς γνωστό για τα ωράρια του.

Μεγαλώσετε στον κόσμο του κινηματογράφου, μιας και πρόκειται για οικογενειακή επιχείρηση πολλών χρόνων. Πόση επίδραση πιστεύετε ότι έχει μια ταινία στα κοινωνικά στερεότυπα;

Films are powerful. Ο πατέρας μου, που είχε μια αλυσίδα από 13 κινηματογράφους στην Αυστραλία. Μεγαλώσαμε βλέποντας τους Έλληνες της Αυστραλίας, οι περισσότεροι από τους οποίους δεν είχαν τα μέσα να ταξιδέψουν πίσω στην Ελλάδα, να συρρέουν στους κινηματογράφους τα Σαββατοκύριακα. Οι ελληνικές ταινίες που προβάλλαμε τους μετέφερε πίσω στην πατρίδα, έστω και για αυτές τις δύο ώρες. Ο κόσμος έβγαινε από τους κινηματογράφους γεμάτος δάκρυα στα πρόσωπα. .

Οι ταινίες μπορούν να μας κάνουν να νιώσουμε πράγματα με τα οποία έχουμε χάσει επαφή. Οι ταινίες μπορούν να αντικατοπτρίζουν τις δύσκολες αλήθειες στην κοινωνία. Ή μας θυμίζουν τις διδασκαλίες της ιστορίας. Ή μπορούν να μας βοηθήσουν να δούμε πράγματα από μια νέα οπτική γωνιά.

Στον σημερινό κόσμο και κοινωνία, η οποία έχει μεγάλα κοινωνικά ζητήματα, συμπεριλαμβανομένων της ανισότητας, οι ταινίες έχουν τη δύναμη να τα αναδείξουν και ακόμη και να τα αντιμετωπίσουν κάποια από αυτά τα θέματα, ναι.

Μπορεί ο κινηματογράφος να αποτελέσει ένα σημείο επανεκκίνησης για ισότητα μεταξύ των φύλων και αλληλοσεβασμό;

Όταν βλέπεις μια ταινία, κάθεσαι σιωπηλός για δύο ώρες. Ακούς, βλέπεις, σκέφτεσαι. Μπορεί να στέκεστε στη θέση κάποιου άλλου. Αυτή η θέση μπορεί να βοηθήσει στη δημιουργία ενός χώρου μεγαλύτερης κατανόησης και σεβασμού για ένα θέμα.

Αυτά με τα οποία τρεφόμαστε οπτικά, στους κινηματογράφους, στις τηλεοράσεις μας, στα τηλέφωνά μας, μπορεί να επηρεάσει τις απόψεις μας. Οι επιδράσεις που έχουν τα visual και social media στην πολιτική, στις εκλογές, στην ψυχική υγεία και άλλα θέματα έχει συζητηθεί σε μεγάλο βαθμό τα τελευταία χρόνια.

Δεδομένου λοιπόν ότι τα visual media έχουν αποδείξει πόσο επιρροή μπορεί να έχουν, οι ταινίες που εξερευνούν το ζήτημα της ανισότητας των φύλων, αν τις δει ένα ευρύ κοινό, προσθέτουν ακόμη μια σημαντική φωνή στην μάχη για ισότητα.

Είστε μέλος της BPW Cyprus. Πείτε μας γιατί αξίζει να γίνει μια γυναίκα μέλος της Ομοσπονδίας και πώς σας βοήθησε εσάς επαγγελματικά.

Έχοντας υπάρξει μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της BPW Λευκωσίας για πολλά χρόνια, πιστεύω ακράδαντα στην ενδυνάμωση των γυναικών, στην προώθηση της οικονομικής ανεξαρτησίας, στην ίση συμμετοχή γυναικών και ανδρών στην εξουσία και στα κέντρα λήψης αποφάσεων, στις ίσες ευκαιρίες στην απασχόληση και τις αμοιβές. Αυτές οι πεποιθήσεις αποτελούν επίσης βασικούς στόχους της BPW Κύπρου (KOGEE). Η BPW προωθεί τα εργαλεία που απαιτούνται για την επίτευξη αυτών των στόχων.
Με την ένταξή μου στην BPW είχα ένα άμεσο δίκτυο ομοϊδεατών γυναικών που εργάζονται σε όλους τους τομείς τόσο στον ιδιωτικό τομέα όσο και στην κυβέρνηση. Υπήρξαν στιγμές στη δουλειά που χρειάστηκα τη συμβουλή ή την επαφή ενός ειδικού ή απλώς για να εκφράσω μια ιδέα και να πάρω κάποια σχόλια. Το πρώτο μου ‘port of call’ πολλές φορές ήταν σε μέλος της BPW. Εκτός από την επιχειρηματική και επαγγελματική πλευρά του οργανισμού, για μένα προσωπικά, μερικές από τις καλύτερες μου φίλες τις έχω γνωρίσει μέσω του BPW!